App'en er udviklet til både Apple iOS og Android - og kan hentes til din telefon her:
Når du arbejder for JKS skal du registrere dine timer, så vi kan give dig den rigtige løn. For langt de fleste skal timerne registreres i vores app, som vi kalder JKS Time - du kan hente app'en til din telefon herover.
Når du har hentet app'en skal du anvende det login, som du plejer - din mailadresse eller medarbejdernummer i brugernavn og de fire sidste cifre i dit cpr nummer som adgangskode.
Enkelte kunder anvender fortsat systemet på jks.dk/timer - og så er det her, du skal registrere timerne. Du vil altid få grundig information, hvis du ikke skal anvende JKS Time til at registrere timer. Læs mere i FAQ herunder.
Har du spørgsmål til dine timer kan du ringe til Lønservice på tlf. 70 270 750 - din lokale afdeling kan også hjælpe dig med brug af app'en.
Du kan se en kort intro her, og læse mere i vores lille FAQ herunder.
Her har vi samlet et række spørgsmål - og svar - omkring timeregistrering, brug af app osv.
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte din lokale afdeling.
.
Hold app'en opdateret - brug altid seneste version
App'en opdateres løbende med forbedringer, funktionaliteter og fejlrettelser. Derfor er det vigtigt, at du holder app'en opdateret.
Findes der forskellige systemer og metoder til at registrere timer?
Ja! Men du vil altid blive informeret af din afdeling om, hvilket system du skal bruge. De fleste bruger app'en JKS Time, men du kan også blive bedt om at bruge jks.dk/timer eller kundevirksomhedens eget timeregistreringssystem. Det afhænger af hvad der er aftalt med kundevirksomheden. JKS time app'en har forskellige muligheder, men vil automatisk anvende den funktion du skal bruge, på det aktuelle vikariet.
Er det samme brugernavn og adgangskode jeg skal benytte når jeg logger ind i app'en?
Ja, dit brugernavn er din mailadresse eller medarbejdernummer og din kode er de sidste fire cifre i dit cpr nummer. Det gælder uanset hvilke at vores systemer du skal bruge.
Der ligger ikke en booking når jeg vil registrere timer?
Det skyldes formentlig at der ikke er en booking til dig på dagen. Kontakt din lokale afdeling, så kan de tjekke op på det.
Vil det være OK at indsende mine timer løbende i løbet af ugen?
Ja, vi anbefaler faktisk at registrere timer hver dag. Timerne for hele ugen skal være indtastet senest søndag aften kl. 24.00.
Hvad gør jeg hvis jeg ikke har en smartphone?
Det er muligt at indtaste dine timer via portal.jks.dk. Ellers kontakt til din lokale JKS afdeling for en nærmere aftale.
Jeg kan lave en kommentar i app'en, men hvem ser den?
Det er din kontaktperson ved kundevirksomheden, der kan se din kommentar. Du kan ikke sende beskeder til din lokale JKS afdelingen igennem app'en.
Jeg har tidligere arbejdet for JKS, og har lige fået et nyt vikariat - men app'en virker ikke?
Det skyldes formentlig at app'en er opdateret. Prøv at opdatere din app og prøv igen.
Jeg kan ikke rette i en timeregistrering
Det skyldes at kunden har godkendt din registrering, og så kan den ikke længere rettes. Du kan se det ved, at der er et flueben ved ugedagen øverst på skærmen. Er der fejl, skal du kontakte din lokale afdeling.
Jeg kan ikke logge ind?
Du kan logge ind i app'en, hvis du har en booking i indeværende eller følgende uge - eller har haft en booking i de foregående uger.
Hvad er stempelur?
Hos nogle kunder anvendes JKS Time app som et stempelur, hvor du "tjekker ind" når du møder og "tjekker ud" når du går. Din app vælger selv denne løsning, hvis det er den du skal anvende - du skal ikke foretage noget. Du bruger samme app og samme login.
Hvorfor skal jeg dele min GPS lokation med JKS når jeg anvender app’en?
Vi bruger lokationen til at kontrollere om du er indenfor radius af kundens adresse. Kun hvis du er det, har du mulighed for at starte og stoppe din tidsregistering. Vi gemmer ikke din lokation.
Hvad gør jeg hvis jeg glemmer at tjekke ind?
Så tjek ind straks - og giv også besked til din kontaktperson på virksomheden, og bed om at få rettet dit starttidspunkt til det rigtige.
Hvad gør jeg hvis app’en IKKE kan finde en booking til mig?
Enten har du slået GPS fra ellers så er din booking ikke blevet oprettet/forlænget korrekt. Ring til dit lokalkontor, så kan de hjælpe dig videre.
Hvad gør jeg hvis jeg skifter arbejdssted midt på dagen?
Hvis du har to bookinger på samme dag eller skal skifte fra det ene arbejdssted til det andet, skal du ikke tjekke ud når du skifter. Du kan nemlig kun tjekke ud én gang om dagen. I stedet skal du trykke på "Skift" og derefter vælge den nye arbejdsadresse. Først når hele arbejdsdagen er slut, skal du tjekke ud.
Hvad er Timestation?
Hos nogle kunder anvendes en JKS Timestation. Det er en fysisk "boks" der hænger på væggen. Her skal du bruge din telefons system til kontaktløs registrering (som du måske kender fra mobilbetaling/Apple Pay), hvor du "tjekker ind" når du møder og "tjekker ud" når du går, ved at holde din telefon op til symbolet for kontaktløs registrering. Din app vælger selv denne løsning, hvis det er den du skal anvende.
Hvad gør jeg hvis jeg glemmer at tjekke ind?
Så tjek ind straks på den JKS Timestation der tilhører den afdeling du arbejder i - og giv også besked til din kontaktperson på virksomheden, og bed om at få rettet dit starttidspunkt til det rigtige.
Hvad gør jeg hvis app’en IKKE kan finde en booking til mig?
Enten har du ikke mulighed for kontaktløs registrering på din telefon eller også er din booking ikke blevet oprettet/forlænget korrekt. Ring til dit lokalkontor, så kan de hjælpe dig videre.
Se denne videoguide, som forklarer alt du har brug for at vide:
Langt de fleste af vores kunder anvender JKS Time app, men det er ikke alle. Hos nogle virksomheder anvendes deres eget system, mens andre fortsat anvender vores tidligere system. Har du brug for at logge ind på det gamle system, kan du gøre det her: